zondag 15 maart 2015

Crea - Thema Afrika - Projectavond


Afgelopen donderdagavond hadden wij op school de afsluiting van ons project 'de wereld'. Mijn groep 3 heeft gewerkt aan het thema 'Afrika' (ook hier en hier te lezen). 
In dit bericht laat ik jullie het eindresultaat zien zoals ook alle ouders en andere belangstellenden konden bekijken in onze groep. 

Groep 3 heeft samen een mindmap gemaakt om te laten zien wat wij inmiddels allemaal weten over Afrika. We hadden vier verschillende takken: mensen, dieren, natuur en landen. 

Naar aanleiding van het boek 'mijn papa woont in Afrika' hebben wij een schilderij gemaakt van een Afrikaans kind met een kaftan aan.

Op deze foto zijn de Afrikaanse hutjes te zien en de papierenbordjes waarvan verschillende Afrikaanse dieren gemaakt zijn.

Een aantal kinderen uit mijn groep hebben samen een Wordle gemaakt n.a.v. het thema. 
 
De hele klas stond en lag vol met verschillende materialen. We hadden een hoop gemaakt, maar ook veel meegenomen van huis. Altijd mooi als een thema echt leeft!


Niet te zien op de foto's, maar wij hebben ook nog een tekenopdracht gedaan n.a.v. het Afrikaanse sprookje 'hoe zebra aan zijn strepen komt', een tekenopdracht n.a.v. het verhaal 'nandi's verrassing' en een groepsopdracht n.a.v. Zuid-Afrikaanse woorden. We hebben hard gewerkt!

Op dit Pinterestbord vind je een verzameling van al mijn ideeen m.b.t. het thema.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen