zondag 8 maart 2015

Lezen - Piratenmiddag (VLL kern 7)


Ik vind het leuk om te werken met thema's en dankzij Veilig leren lezen is het in groep 3 ook erg makkelijk thematisch te werken naast deze methode. 
Zo ook tijdens kern 7, het piratenthema. Ik hou ervan een middag te organiseren in teken van het thema. Zo deed ik dit ook tijdens de laatste week van kern 7. 
Ik begon de middag met het voorlezen van 'Woeste Willem'. Een mooi verhaal met een goede boodschap (hoe groot of klein je bent, je kan altijd ergens bang voor zijn of iets niet kunnen). Vervolgens hebben we een mindmap gemaakt over piraten.
Via jufanke.nl kwam ik een heel simpel gezelschapsspel tegen welke ik in groepjes van vier kinderen liet uitvoeren. In groep 3 zijn we al vanaf het begin bezig met de dobbelsteenstructuur, dus eigenlijk is dit spel iets te simpel. Toch vond ik het een mooie aanvulling van de middag. 
Aan het eind van de middag was er nog een tekenopdracht; teken een piratenschip met in ieder geval daarop jezelf, 20 piraten, drie zeilen en een woeste zee.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen