zondag 15 maart 2015

Tips - Excursie 'de Ontdekhoek'


Bij ons op school hebben we het ene jaar een schoolreis (groep 3 t/m 8 gaat samen een hele dag weg) en het andere jaar mogen we op excursie. We krijgen dan per leerling een budget en kunnen dan zelf beslissingen nemen over de te maken excursies. Dit jaar is het eerste jaar dat ik dit zelf heb mogen beslissen en regelen. Voorgaande jaren had ik altijd een parallel groep naast me, maar dit jaar draai ik groep 3 alleen. 
Dankzij de tip van een collega kwam ik op De Ontdekhoek uit. Een organisatie met meerdere locaties in Nederland. Wij zijn naar Den Bosch geweest omdat dit qua afstand het beste voor ons uitkwam. De Ontdekhoek is een soort groot klaslokaal met ontelbaar veel proefjes. Zo kan je ontdekken hoe je met zware keien snelstromend water kan tegenhouden, van een aardappel chips kan maken, foto's in een donkere kamer kan ontwikkelen, snelle zeilbootjes kan maken en heerlijk ruikende zeepjes maakt.
In januari/februari/maart was er de actie met 60% korting op de entree. Normaal gesproken is dit 45%. Begeleiders mogen gratis mee naar binnen. 

Meer weten? Kijk dan op deze site.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen