zondag 15 maart 2015

Voorleesboek - 'Weg met die krokodil'


Als kind was ik al dol op de boeken van Paul van Loon en nu ik juf ben lees ik ook graag uit zijn werk voor. Begin van het schooljaar las ik al 'Meester Kikker' voor dus het was al snel besloten dat ook dit boek aan de beurt moest komen. 
Het verhaal: Bregjes ouders hebben nauwelijks interesse in haar. Gelukkig heeft ze oma, die bij hen in huis woont. Bregje wil voor haar verjaardag dolgraag een huisdier, maar krijgt alleen een goudvis. Door héél erg sterk te willen komt er uit het ei dat ze van een postbode krijgt een echte krokodil, die steeds groter wordt en voor heel wat gedoe zorgt. 
De korte verhalen lenen zich echt om in de klas voor te lezen. De spanningsopbouw is zo goed dat kinderen al beginnen te juichen wanneer ik het boek oppak. Het boek is ideaal om uit voor te lezen omdat de zinnen kort zijn en je er veel expressie in kwijt kan. Ik heb dit boek voorgelezen aan mijn groep 3, maar ik kan me voorstellen dat het ook voor groep 2, 4, 5 en 6 een geweldig voorleesboek is.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen