maandag 18 augustus 2014

Rekenen - getallenlijn tot 100


Toen ik vorig schooljaar een start maakte in groep 3 was ik nog niet in het bezit van een getallenlijn tot 100. Tijdenlang ben ik op zoek geweest. Ik wou een getallenlijn die op mijn raam te plakken was, eentje met de schrijfcijfers en ik wou er graag een die voor iedereen snel te begrijpen was. 
Omdat ik uiteindelijk niet vond wat ik zocht ben ik zelf een getallenlijn gaan maken. Van mijn collega, die een cursus beelddenken had gedaan, kreeg ik de tip dezelfde vijfstructuur als een rekenrek te gebruiken. Op de foto hierboven is het eindresultaat te zien. 

Ik heb de bestanden de namen 'wit' en 'rood' gegeven. Als vanzelfsprekend kopieer je de bestanden met de naam 'wit' op wit papier en de bestanden met de naam 'rood' op rood papier. Het verstandingste is om dit op a3 papier te doen zodat de kinderen het ook van verder weg kunnen zien.

Je kan de bestanden hier vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten