zondag 27 augustus 2017

Inrichting/organisatie - Speelkleedje


In mijn groep 2/3 heb ik maar plek voor twee groepstafels voor groep 2. Aan iedere tafel passen zes kinderen. Wanneer er een taak op de planning staat aan deze tafels is er weinig plek voor andere kinderen om aan de tafel te spelen. Hier zocht ik een makkelijke oplossing voor. 
Omdat ik wel een voorstander ben van spelen op de grond maar niet van rondslingerende spullen (want ja, ik ben nou eenmaal een opruimfreak en zie dan allemaal struikelende kinderen voor me) vond ik het idee van een speelkleed wel een goed plan. Bij de Ikea op de site kwam ik het kleed 'Signe' tegen. Deze kleedjes zijn er in verschillende kleuren, zijn niet duur en precies groot genoeg voor één of twee kinderen om op te spelen. De eerste schooldag hebben kinderen dit gelijk getest en het is een groot succes!
Ik bewaar de kleedjes in een bak waar kinderen deze zelf uit kunnen halen en terug kunnen brengen.  

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten