zaterdag 23 augustus 2014

Inrichting/organisatie - viertafel

Bij ons op school werken wij in de klas met een viertafel. Iedere groep heeft een kleine tafel staan met daarop de materialen die nodig zijn tijdens de viermomenten. 


Op de tafel heb ik het volgende staan:
- In de grote doos zitten alle attributen die nodig zijn voor het vieren van een verjaardag. Ik heb er meerdere mutsen, brillen en buttons inzitten. Ook zitten er de verjaardagskaarten in. 
- Bovenop de doos liggen de kanjerpetten van Kanjertraining. Ze liggen voorin de klas zodat elk kind ze goed kan zien.  
- Als Protestants Christelijke basisschool werken wij met Trefwoord dus dit boekje ligt ook op de tafel. 
- Er staat een waxinelichthouder zodat we tijdens de gebedsmomenten een kaarsje kunnen branden. 
- Er staat een bakje met daarin de gebeden uit oudere versies van Trefwoord. Deze knip ik uit en lamineer ik zodat ik ze kan blijven gebruiken. Onder dit bakje staat een leeg bakje zodat de al gebruikte gebeden hierin kunnen.
- Er staat een spaarpot voor het zendingsgeld.
- Er ligt een calamiteitenplan met hier in een namenlijst, een lijst met telefoonnummers van ouders en het ontruimingsplan. 
- Er ligt een Loco quiz voor groep 3, met daarin vragen over verschillende onderwerpen. Iedere dag bespreken we een vraag en antwoord tijdens het kringmoment. 
- Er staat een boom (een sieradenboom te koop bij de Action) met daaraan de wasknijpers van de twee hulpjes van de dag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten