zondag 14 augustus 2016

Inrichting/organisatie - Aankleding van de deur 2016/2017


Ook dit jaar heb ik weer een speciale versiering verzonnen voor op de deur van de klas. Dit jaar heb ik gekozen voor 'we zijn 'verkikkerd' op groep 3'. De kikkers heb ik van deze site (maar je kan ook een andere kikker gebruiken natuurlijk) en heb ik in Paint aangepast door de verschillende namen toe te voegen. Vervolgens heb ik deze op verschillende kleuren papier gekopieerd. Ditzelfde heb ik ook met de grote kikker gedaan, alleen staat daar dan de eerder genoemde tekst in. Het lelieblad heb ik van deze site en heb ik op groen papier gekopieerd. Alleen de kikkers vond ik wat saai, en dit geeft een leuk effect op de deur. 


Het voorbeeld van de kleine kikker vind je hier, de grote kikker hier en het lelieblad hier

Ps. Ik vind het altijd leuk om na afloop van het wisseluurtje* de kinderen iets mee te geven om thuis te laten zien. Dit jaar heb ik ervoor gekozen de kikkers in het klein op een papier te zetten om zo, op een gekleurd papier, mee te geven naar huis. Ik heb ook nog een aantal nieuwe kinderen in de klas zitten, dus op deze manier zien kinderen en ouders wie er allemaal in de klas komen in het nieuwe schooljaar.  



* Aan het eind van het schooljaar wisselen de kinderen een uurtje van groep, zodat ze kennis kunnen maken met hun nieuwe leerkracht(en) en het nieuwe lokaal al kunnen zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten