woensdag 20 augustus 2014

Inrichting/organisatie - materiaalbaas



Sinds vorig jaar werk ik met materiaalbazen in de groep. Per tafelgroep (in mijn groep zijn dit er vijf) is er één materiaalbaas die verantwoordelijk is voor alle materialen van de tafelgroep. Denk bijvoorbeeld aan knutselmateriaal en schriften. Ik maak gebruik van de kaartjes met rollen van coöperatief leren die juf Inger gemaakt heeft. Op de kast heb ik een kleine boom staan (oorspronkelijk een sieradenboom, te koop bij de Action) met daarop, met wasknijpers, de materiaalbazen van deze week. In twee bakjes die hiernaast staan zitten de knijpers van kinderen die al geweest zijn en de knijpers van kinderen die nog mogen. Op de foto hierboven is een schema te zien. Dit schema is het rooster waarop ik kan zien welk kind aan de beurt is om materiaalbaas te zijn. 

Het rooster kan je hier vinden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten