zondag 7 september 2014

Lezen - leescircuit


Ik vind het belangrijk dat kinderen veel lezen en veel plezier hebben in het lezen. Vaak laat ik kinderen zelf kiezen of ze een leesboek, tijdschrift of bijvoorbeeld informatieboek lezen. Toch start ik elke middag in de klas met een kwartier leescircuit. Zo weet ik dat ieder kind elk onderdeel een keer heeft gehad. 
Elke groep (wit, rood, geel, blauw en groen) heeft tijdens de circuittijd een opdracht. De daaropvolgende middag hebben ze een andere opdracht. Op dit moment zijn de opdrachten V&V lezen, een leesboek lezen, V&V met de juf lezen, het VLL leesboek lezen en een tijdschrift lezen. Iedere middag doen de kinderen dus iets anders en op deze manier krijg ik elk groepje een moment bij me aan de instructietafel om samen met mij V&V nogmaals te lezen. Ik gebruik deze tijd echt om de bladzijden van het leesboek en van V&V te herhalen.

Je kan het leescircuit hier vinden. Het is een Notebook bestand. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten