vrijdag 14 augustus 2015

Inrichting/organisatie - Materiaalbaas (verbetering)


Eerder schreef ik dit bericht over het gebruik van materiaalbazen in mijn groep. Ook komend jaar ga ik deze vorm inzetten. Ik gebruikte een boom met wasknijpers om aan te geven wie de materiaalbazen van de week waren. Ik heb echter gemerkt dat kinderen die niet goed zagen vanaf een afstand. Bij de Action (natuurlijk!) kwam ik de onderstaande klittenband rondjes tegen.


Door op de achterkant van de naamkaartjes een rondje te plakken kan deze blijven hangen op het blad dat ik op het prikbord heb gehangen. Plakgum laat al snel los en droogt uit, dus dit is een goede oplossing. Zelfs achterin de klas ziet iedereen wie de materiaalbazen zijn en zal niemand zich meer vergissen.


Op de onderstaande foto zie je de plaat zonder naamkaartjes met daarnaast het rooster. Zo heb ik altijd bij de hand wie er aan de beurt is om materiaalbaas te zijn van de tafelgroep. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten