woensdag 19 juli 2017

Inrichting/organisatie - Verjaardagsbuttons


Op de school waar ik werk is het traditie dat kinderen bij de kleuters een verjaardagsmuts krijgen. In groep 3 deed ik dit al niet meer, maar had ik een grote kist met verschillende brillen en andere versieringen die kinderen mochten gebruiken tijdens hun verjaardag. Aangezien ik nu een groep 2/3 krijg wil ik toch wel iets speciaals doen, maar niet alleen voor de leerlingen van groep 2. 

Nu ben ik nogal van het voorbereiden maar 24 verjaardagsmutsen maken gaat me toch echt iets te ver en ik wil niet op de verjaardagen zelf nog van alles (gehaast) in elkaar moeten knutselen. Daarom ben ik op Pinterest gaan rondkijken welke opties ik nog meer had, in plaats van een muts. Zo kwam ik sjerpen, stoelen en medailles tegen. Ik ben dit keer echter voor buttons gegaan.


Bij de Action heb ik voor 1.36 euro per stuk blokken papier gekocht. Elk blok bestaat uit 32 vellen (dikker dan gewoon papier) met daarop verschillende patronen. Daarnaast heb ik bij de Action ook stroken papier en vouwblaadjes gekocht. 
Per button heb ik drie formaten van het dikkere papier gebruikt die ik in drie verschillende maten cirkels heb geknipt. Deze heb ik op elkaar geplakt en vervolgens een kleinere cirkel van het vouwpapier in het midden geplakt waar ik later de naam van de leerling op kan schrijven. Daarna heb ik van de stroken nog twee lintjes geknipt voor onderaan de button. 

Ik had bedacht het aan een wasknijper te bevestigen, maar dit is toch niet zo praktisch. Dankzij een tip van een vriendin heb ik hier speciale brochespelden besteld. Mogelijk zijn deze ook bij AliExpress te vinden, maar ik wou er niet te lang op wachten. 

Ik heb in totaal 28 buttons gemaakt zodat mijn leerlingen ruime keuze hebben als ze jarig zijn. Ik ben zelf erg tevreden met het eindresultaat!

1 opmerking:

  1. ziet er mooi uit. Wij hebben echte prijsbuttons van de paardensport omgetoverd. We hebben 4 verschillende kleuren. In het midden hebben we met klittenband gewerkt, zodat het kind kan kiezen welk plaatje het erop wil hebben. We hebben dan ook meerdere plaatjes voor erop, natuurlijk ook met klittenband. Wij hergebruiken deze dus wel.

    BeantwoordenVerwijderen