woensdag 19 juli 2017

Woordenschat - Posters bij VLL 2e Maanversie


Voor de woordenschatlessen in mijn groep 3 heb ik zelf woordclusters, woordkasten, woordtrappen en woordparachutes ontworpen. Bij iedere kern heb ik ongeveer zes posters gemaakt die passen bij de thema's van Veilig Leren Lezen 2e Maanversie. Bij de ene kern zijn dit er net iets meer geworden en bij de andere kern net iets minder. Ik streef ernaar twee nieuwe ontwerpen per week aan te bieden. 

Mijn lessen zijn hier te vinden. De formats die ik heb gebruikt komen van deze site.
Zoals je kunt zien heb ik geen plaatjes toegevoegd aan de posters. Dit heb ik om twee redenen gedaan. Ten eerste omdat ik de plaatjes niet rechtenvrij kan publiceren. Ten tweede omdat ik de posters zelf altijd op A3 papier kopieer met een zwart-wit kopieerapparaat. De plaatjes print ik dan los met een kleurenprinter en lamineer ik daarna alvorens ik ze op de poster plak met plakgum. Even een werkje, maar je kan ze daarna vaker gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten