zondag 1 maart 2015

Lezen - Kieskast


Eerder schreef ik al een bericht over mijn kieskast rekenen. Hier laat ik ook mijn kieskast lezen voor groep 3 zien. 
In groep 3 werken we vanaf januari met een weekschema. In dit weekschema staan de taken die af moeten in een week, maar ook de keuzeopdrachten. Dit is bijvoorbeeld vrij lezen, maar ook de kieskast. In de kieskast zitten verschillende spellen die individueel of met meerdere kinderen gedaan kunnen worden. Zo zijn er educatieve puzzels te vinden met verschillende opdrachten. In de kast liggen ook meerdere letterdozen, spellen van de 'Maan roos vis' serie en Piccolo met leesopdrachten. Zelf heb ik de spellen Woordzoeker, Letterdief en verschillende kwartetten eraan toegevoegd. Tiptop staat zowel in de leeskast als in de rekenkast. Jammer dat wij alleen kaarten tot kern 5 op school hebben (en dat de schuifjes naar de balletjes bijna vastgeplakt zitten, zo strak zitten deze dicht). De kinderen hebben dankzij hun weekschema veel keuzeopdrachten. De kieskast is er daar maar één van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten