zondag 8 maart 2015

Tip - Beheren van Pinterest

 

Pinterest, misschien wel één van de meest gebruikte sites door onderwijspersoneel. Ook ik ben er dol op, alleen al door de fijne structuur die het je kan bieden. 
Een tip die ik heb is er één die ik sinds afgelopen zomer zelf toepas. Ik liep aan tegen het feit dat ik mooie ideeën zie, ze in mijn borden plaats maar vervolgens het overzicht totaal kwijtraak. Waar moet ik beginnen met uitvoeren? Wat wil ik graag onthouden? Wat wil ik graag maken voor mijn (toekomstige) groep? Daarom werk ik nu met drie extra borden met de namen 'Maken - Management', 'Maken - Rekenen' en 'Maken - Lezen'. 
Het idee is simpel: ik kom een pin tegen welke ik graag wil uitvoeren (en dus niet alleen wil opslaan en wil onthouden), ik sla deze pin op in het juiste 'maken' bord en dan weet ik exact wat ik nog wil uitvoeren voor welk gebied. Wanneer ik iets heb gedaan dan haal ik het uit het 'Maken' bord en plaats ik het in het bord waar het bij past (bijvoorbeeld Klassenmanagement, Leren Lezen of Rekenen). Zo hou ik altijd het overzicht over de dingen die ik nog graag wil doen en/of maken.

Op deze plek kan je al mijn borden vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten