vrijdag 24 juli 2015

Tip - Kaartjes voor de klas


Komend schooljaar krijg ik een hele grote groep 3. Om die reden ben ik mezelf nu al zo goed mogelijk aan het voorbereiden. Ik ben vooral op zoek naar manieren om tijd te winnen en mezelf te ontlasten door nu al een hoop te doen. Ieder jaar maak ik een boekenlegger voor ieder kind. Ik maak een ontwerp, print het uit, kopieer het op dik papier, knip het uit, lamineer het en knip het dan nogmaals tot en mooie boekenlegger. Enorm veel handelingen, vooral als ik het voor 30+ kinderen moet doen. En nee, daar kan ik me dan niet bij neerleggen en het sneller of slordiger doen, het moet op die manier gebeuren. 

Omdat we om onze oren worden gesmeten met de term 'werkdruk vermindering' ben ik gaan nadenken over een mooi alternatief. Al snel kwam Vistaprints langs. Visitekaartjes met je eigen ontwerp (of een al bestaand ontwerp) met een eigen tekst. Deze kaartjes zijn voor verschillende doeleinden te ontwerpen. Ik heb een kaartje gemaakt als boekenlegger (om de hierboven genoemde reden) en ook een 'tanden kaartje'. In groep 3 laten er namelijk een hoop tanden los en wat is er leuker dan deze tand op een mooi kaartje mee naar huis te krijgen. 
Het enige nadeel is dat ik er minimaal 100 af moest nemen, maar door er geen vaste datum of schooljaar op te zetten kan ik de kaartjes nog veel jaren gebruiken. 

Bezoek de website van Vistaprint om ook vrijblijvend een ontwerp te maken. Heb je nog leuke ideeën voor kaartjes dan hoor ik dit graag! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten